Hastanemiz birbirine bitişik iki ayrı binadan oluşmaktadır. Ek bina zemin katta Acil servis bölümü, ana bina zemin katta ise aile hekimliği, laboratuvar birimi , röntgen birimi ,kan alma birimi, hasta hakları birimi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Polikliniği bulunmaktadır. Ek bina 1.katta Başhekim, İdari ve Mali İşler Müdürü, Şef, TSM Birimi, Evde Sağlık Hizmetleri Birimi ve Çevre Sağlığı Birimi bulunmaktadır. Ana bina 1.katta ise Dahiliye Polikliniği, Diş Hekimliği Polikliniği, yataklı servisler, emzirme ve bebek bakım odası bulunmaktadır.
Güvenlik
– Hastanemiz kamera sistemiyle 24 saat izlenmektedir.
– Özel eşyalarınız kendi sorumluluğunuzdadır. Açıkta değerli eşya, çanta, para, vb bırakmayınız.
– Tek kişilik odada kalıyorsanız, odanızdan kısa süreli de ayrılsanız kapınızı kilitleyiniz.
– Tanımadığınız kişilerin yiyecek-içecek ikramlarını kabul etmeyiniz.
– Tanımadığınız kişilerden gelen telefonlara itibar etmeyiniz. Telefonla dışarı çağrıldığınızda odayı terk etmeyiniz.
– Şüpheli kişi veya durumları derhal güvenlik birimine bildiriniz.
– Personelimiz kimlik kartı takmak zorundadır. Kendini hastane personeli olarak tanıtan kişilere, kimliği yoksa itibar etmeyiniz.
– Hastanemizde yapılan işlemleriniz için vezne dışında hiçbir yere ve kişiye ücret ödemeyiniz. Tüm ödemelerinizi makbuz karşılığı yapınız.
– Odanızda ve hastane içinde sigara içmeyiniz.
– Odanızda elektrikli ısıtıcı kullanmayınız.
Yemek Hizmeti
– Yemeklerinizin size ulaştırılabilmesi için yemek saatlerinde(12:00/13:00) odanızda bulununuz. Yemek saatlerinde kilitli bulunan odalara yemek bırakılamamaktadır.
– Hasta yanında kalacak refakatçinin yemek hizmetinden faydalanabilmesi için servis hemşirelerine bilgi vermelidir.
– Beslenmeniz doktorlarınızın önerileri doğrultusunda planlanmaktadır. Hastanede size verilenler dışındaki gıdaları doktorunuza ve diyet uzmanınıza danışmadan lütfen tüketmeyiniz.
-Yemek hizmeti ile ilgili öneri ve şikayetlerinizi klinik sorumlu hemşiresine veya Hastane Müdürlüğü’ ne iletebilirsiniz.
Temizlik Hizmeti
– Hasta odaları düzenli olarak her gün belirli saatlerde temizlenmektedir.
– Tuvaletler her gün sürekli temizlenmekte, ayrıca gerek oldukça ilave temizlik yapılmaktadır.
– Ekmek ve yemek artıklarının pencere önüne bırakılması güvercinlerin hastanenin dış cephesine yuva yapmasına, dolayısıyla hastalarımızın sağlığını riske atabilecek hijyen sorunlarına yol açabilmektedir. Lütfen ekmek ve yemek artıklarını pencere önlerine bırakmayınız, pencereden dışarıya atmayınız. Etajer ve dolaplarda yiyecek bulundurmayınız.
– Temizlikle ilgili öneri ve şikayetlerinizi klinik sorumlu hemşiresine veya Hastane Müdürlüğü’ ne iletebilirsiniz.
Hasta Hakları
1- Hizmetlerden Yararlanma : Adalet, ve eşitlik ilkeleri çerçevesinde ırk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durum ayırt edilmeksizin koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerinden yararlanma,
2- Genel Bilgi Edinme: Mevcut sağlık hizmetleri ve onlardan nasıl yararlanabileceği konusunda bilgi alma,
3- Seçme ve Değiştirme: Sağlık hizmeti alacağı kurumu ve hekimi seçme,
4- Bilgi Alma: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak isteme, aydınlatılmış onam doğrultusunda tıbbi ve cerrahi tüm girişimlerde karar verme,
5- Rıza (Onay) – Ret: Yeterli ölçüde bilgilendirildikten sonra önerilen tedaviyi kabul etme, doğabilecek olumsuz sonuçların sorumluluğu hastanın kendisine ait olmak üzere tedaviyi reddetme ya da durdurulmasını isteme,
6- Güvenlik Sağlanması: Sağlık kurum ve kuruluşlarında güvenlik içinde olma ve bunu isteme,
7- Dini Hizmetlerden Yararlanma: Hastanelerin imkanları ölçüsünde dini vecibelerini serbestçe yerine getirme,
8- Saygı ve İtibar Görme: Her zaman bireysel itibarının korunarak saygılı, nazik, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda tedavi olma,
9- Tıbbi Gereklere Uygunluk ve Özen Gösterilmesi: Tanı ve tedavideki yeniliklerden yararlanma, hastalığının her evresinde, mümkün olduğu ölçüde acı ve sıkıntıdan korunma,
10- Ziyaret ve Refakatçi Bulundurma: Hastane yönetimince belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etme ve hekimin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı isteme,
11- Müracaat, Şikayet ve Dava: Hasta haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava etme,
12- Mahremiyet: Teşhis ve tedavi esnasında yapılan her türlü tıbbi müdahalede, mahremiyetine saygı gösterilme,
13- Bilgilerin Gizli Tutulması: Sağlık hizmetinin verilmesi sebebiyle edinilen bilgilerin kanun ile müsaade edilen haller dışında, hiçbir şekilde açıklanmaması,
14- Personeli Tanıma: Kendisine sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan hekimlerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenme,
15- Düşünce Belirme: Verilen hizmetler konusunda düşüncelerini belirtme.
Hasta Olarak Sorumluluklarınız
1.Genel Sorumluluklar;
– Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı, sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalı ve gerekli eğitimlere katılmalıdır.
– Genel hijyen kurallarına uyulmalı ve gerekli durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2.Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme;
– Hasta daha önce geçirdiği hastalıkları , yakınmalarını, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini ,eğer varsa halen kullandığı ilaçları eksiksiz vermelidir.
– Verdiği bilgilerin doğruluğundan hasta sorumludur ve hasta tarafından verilen yanlış ya da eksik bilgilendirmeden doğacak tıbbi ya da hukuki sorumluluklar hastaya aittir.
3.Hastane Kurallarına Uyma;
– Hasta ve yakınları başvurduğu hastanenin ve birimin kural ve uygulamalarına uymalıdır.
– Hasta, tedavi, bakım ve rehabilitasyon süresince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olmalıdır.
– Hasta hastane personelinin , diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
– Hasta , kusurlu kullanım sonucu veya kasıtlı olarak sağlık kurumunun demirbaş ve sarf malzemelerine verdiği zarar ve ziyanı karşılamak zorundadır.
– Hasta hiçbir gerekçeyle, gerçeğe aykırı belge, rapor veya doküman isteyemez.
– Hasta, düzenlenen belge, rapor veya dokümanlarda tıbbi gereklilik olmadan değişiklik talep edemez.
4.Tedavi İle İlgili Önerilere Uyma;
– Hasta , tedavisinden sorumlu yetkili sorumlu doktor tarafından önerilen tedavi programını uygulamakla ve sağlık personelinin bakım planını yerine getirmesini kabullenmekle yükümlüdür.
– Hasta, tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
– Hastanın, sağlık bakımı ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
– Hasta, uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
*Hasta bu sorumlulukları yerine getirmediği takdirde, hekimin, hastanın tedavisini üstlenmekten vazgeçme veya başka bir hekime yönlendirme hakkı vardır.
*Unutmayınız ki; sağlık çalışanları siz ve yakınlarınızın sağlığı için zor koşullar altında çalışmaktadırlar. Fiziksel, sözel şiddet içeren her türlü davranışta hizmetten çekilme hakları vardır. Sağlık çalışanına şiddet kamu davası özelliğini taşımaktadır.
5.Yataklı Servisler Ziyaret Saatleri;
Öğle: 12:00-14:00 arası
Akşam: 18:00-20:00 arası